Artiklar

Jobba digitalt

Låt 2019 bli startskott för att på riktigt komma igång med att jobba mer digitalt i ditt bolag. Nu finns det massor av smarta och tidsbesparande program och lösningar som hjälper dig med just det.

Gör så här:

1. Skaffa en digital brevlåda till ditt bolag. Det funkar oavsett företagsform. I varianten Kivra kan du dessutom välja att bjuda in medarbetare, redovisningsbyrå eller annan samarbetspartner för att de ska kunna hjälpa till med inkommande post.

2. Kontakta dina leverantörer och be om att få alla dina fakturor på e-post framöver. Det är bra för miljön och du undviker pappersfakturor som lätt försvinner. Som bonus slipper du dessutom arkivera en massa papper i 7 år framöver!

3. Se till att du använder ett redovisningsprogram som kan hantera digitala underlag direkt i programmet. Förutom möjligheter att nyttja smarta funktioner så som bland annat automatiserad tolkning och kvittoappar så har du alla dina underlag tillgängliga jämt. Så när du behöver leta fram det där kvitton för garantin på datorn som gick sönder så kan du leta fram det snabbt och slipper lägga en massa tid på att bläddra igenom alla pärmar med papper.

Kontakta oss

Fyll i dina kontaktuppgifter nedan så återkommer vi till dig inom kort.